شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

بوستر پمپ

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

کاربرد بوستر پمپ دور ثابت

ز بوستر پمپ‌ دور ثابت عموماً‌ جهت سیستم‌های کوچک آبرسانی که به طبع قدرت الکتروموتور نیز در آنها پایین‌تر است و مصرف برق نیز در آنها کمتر است استفاده می‌گردد.

استفاده از بوستر پمپ دور ثابت در سیستم های آتش نشانی و اطفا حریق
از بوستر پمپ های دور ثابت در سیستم‌های آتش‌نشانی و اطفاء حریق می توان استفاده نمود . چرا که استفاده از این بوستر پمپ‌ ها بصورت استفاده دائمی نیست و در صورت استفاده، به حداکثر دور موتور و قدرت الکتروپمپ‌ ها نیاز است. جهت استهلاک کمتر در سیستم‌های اطفاء حریق بزرگ که سایز تجهیزات و قدرت الکتروموتورها در آنها بالاتر می باشد ، می‌توان از الکتروپمپ‌های جوکی به صورت موازی استفاده نمود .

ادامه مطلب در لینک زیر

http://www.bamintahvie.com/category/pump-boster-pump/booster-pumps

اجزای بوستر پمپ

جموعه بوستر پمپ دارای سری تجهیزات مکانیکی و الکتریکی متناسب با ظرفیت آبدهی می باشد.

  • الکتروپمپ : الکتروپمپ بوستر پمپ می تواند از انواع تک یا چند پروانه، افقی، عمودی، کوپل مستقیم و یا کوپلینگ دار، سه فاز و تکفاز و ... باشد. که بنا به نیاز مجمعه بوستر پمپ تعداد و مدل آن مشخص خواهد شد. ملاک انتخاب پمپ برای بوستر پمپ آبرسانی کارکرد هر دو پمپ است و لذا دبی معمولا بین پمپ ها تقسیم می شود بگونه ای که در صورت کارکرد پمپ اول و عدم پاسخگویی پمپ دوم وارد مدار شده و تامین نیاز می کند. در صورتی بوستر پمپ‌ های آتش نشانی الزاما باید مجهز به دو پمپ اصلی باشد. بطوری‌که هر یک از الکتروپمپ‌ ها به تنهایی می‌بایستی هد و دبی مورد نیاز کل را تأمین نماید در این حالت یکی از الکتروپمپ‌ ها بعنوان پمپ اصلی و دیگری بعنوان رزرو با همان مشخصات پمپ اصلی انتخاب می‌گردد. که هریک از پمپ‌ ها از یک پرشر سوئیچ مجزا فرمان می‌گیرند.

ادامه مطلب در لینک زیر

http://www.bamintahvie.com/category/pump-boster-pump/booster-pumps

کاربرد بوستر پمپ در سیستم آبرسانی

در ساختمان های وسیع و یا مرتفع که فشار شبکه آب شهری جوابگوی تامین فشار و دبی مورد نیاز نیست از بوستر پمپ آبرسانی استفاده می شود. بگونه ای که آب شهر در منبع ذخیره آب که متناسب با نیاز ساختمان و حجم آبدهی بوستر پمپ طراحی می شود، ذخیره شده و از انجا به سمت بوستر پمپ می رود.

ادامه مطلب در لینک زیر

http://www.bamintahvie.com/category/pump-boster-pump/booster-pumps

بوستر پمپ چیست؟

بوستر پمپ به مجموعه یک یا چند پمپ گفته می شود که بصورت موازی بواسطه کلکتور های مکش و دمش به یکدیگر متصل شده اند. بوستر پمپ وظیفه تامین دبی و فشار آب مورد نیاز مجموعه آبرسانی و یا آتش نشانی و کشاورزی را بر عهده دارد. بوستر پمپ در لغت به معنی تقویت کننده می باشد.

مجموعه بوستر پمپ بوسیله مدار الکتریکی کنترل می شود. مدار الکتریکی طراحی شده برای بوستر پمپ ها بنا به کاربرد آن ها متفاوت است. در کل، بوستر پمپ ها به دو دسته آبرسانی و آتش نشانی تقسیم می شوند که مدار تابلو برق در نوع آبرسانی می تواند بصورت تدریجی (دور متغیر) و یا تک ضرب (دور ثابت) طراحی گردد.

در بوستر پمپ آتش نشانی تنها از مدار تابلو برق دور ثابت تک ضرب استفاده می شود چرا که در مواقع خطر و نیاز به بوستر پمپ آتش نشانی می بایست با حداکثر ظرفیت عمل کند.

ادامه مطلب در لینک زیر

http://www.bamintahvie.com/category/pump-boster-pump/booster-pumps

1